30.05.2023
Іванец: сфарміравана камісія для праверкі карэктнасці апрацоўкі вынікаў першага ЦЭ
Сфарміравана міжведамасная камісія для праверкі карэктнасці апрацоўкі вынікаў першага цэнтралізаванага экзамену. Аб гэтым журналістам паведаміў міністр адукацыі Андрэй Іванец, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Мы стварылі міжведамасную рабочую групу, якая складаецца з матэматыкаў, інфарматыкаў, спецыялістаў у галіне статыстычнай апрацоўкі вынікаў, нашых лепшых вучоных устаноў не толькі вышэйшай адукацыі, але і Рэспубліканскага інстытута вышэйшай школы, іншых спецыялістаў, якія ў самыя кароткія тэрміны правядуць комплексную праверку карэктнасці выкананых разлікаў Рэспубліканскім інстытутам кантролю ведаў. Гэта дазволіць нам сапраўды пераканацца, што скаргі людзей, якія да нас звяртаюцца, маюць пад сабой глебу. У выпадку выяўлення памылак Міністэрствам адукацыі будуць прыняты ўсе неабходныя меры па іх устараненні", - расказаў Андрэй Іванец.
Міністр нагадаў, што разлік вынікаў цэнтралізаванага экзамену выконваецца ў два этапы. "Першы - гэта перавод першасных балаў у тэставыя, другі - гэта перавод тэставых балаў у 10-бальную адзнаку, якая ідзе ў школьны атэстат як сярэдняя арыфметычная паміж ёй і гадавой ацэнкай па прадмеце. Перавод у 10-бальную сістэму праводзіцца ў адпаведнасці з табліцамі, якія апублікаваны ў нас у адкрытым друку, яны былі зацверджаны яшчэ ў студзені гэтага года. Таксама хацеў бы адзначыць, што перавод першасных балаў у тэставыя - гэта больш складаная працэдура. Але яна таксама рэгламентуецца парадкам, які быў зацверджаны ў студзені. Ім вызначана, як праводзіцца гэты разлік, вызначаны ўсе неабходныя матэматычныя разлікі. Важнейшы аспект - у гэтых разліках выкарыстоўваецца канкрэтны вынік канкрэтных выпускнікоў, якія здавалі экзамен. Відавочна, што ўзровень здачы выпускнікоў, што прымалі ўдзел у рэпетыцыйным цэнтралізаваным экзамене і непасрэдна ў самім цэнтралізаваным экзамене, адрозніваецца. Матэматычная апрацоўка праводзіцца такім чынам, што чым больш выпускнікоў выканалі правільна канкрэтнае заданне, тым меншую вагу яно мае пры пераводзе першасных балаў у тэставыя балы. Гэта відавочна, калі мы маем у тэсце заданні ад 1-га да 4-га ўзроўню складанасці, то зразумела, што задача 4-га ўзроўню складанасці не можа важыць пры пераводзе ў тэставы бал, як і задача 1-га ўзроўню складанасці", - адзначыў ён.
Андрэй Іванец падкрэсліў, што працэдура правядзення цэнтралізаванага экзамену, выкананне ўсіх патрабаванняў, норм, рэгламентаў з пункту гледжання тэхнічнай арганізацыі і карэктнасці прыёму экзамену выкананы ў поўнай меры. "У сувязі з гэтым размова сёння ідзе не аб пераглядзе вынікаў ЦЭ, а аб праверцы карэктнасці выканання раней зацверджаных методык разліку Міністэрствам адукацыі. Праверка карэктнасці выканання апрацоўкі вынікаў цэнтралізаванага экзамену будзе праводзіцца па 100%-м масіве выпускнікоў. Галоўнае патрабаванне - справядлівасць і роўныя ўмовы для кожнага ўдзельніка незалежна ад таго, звярталіся яны ў РІКВ або ў Міністэрства адукацыі са скаргай ці не. Больш таго цяпер мы арганізоўваем асабісты прыём грамадзян для таго, каб кожнага азнаёміць з празрыстасцю нашай методыкі, каб кожны з бацькоў быў абсалютна ўпэўнены, што разлікі для ўсіх прымяняліся ідэнтычныя і ўсе выпускнікі знаходзяцца ў аднолькавых, справядлівых умовах", - праінфармаваў ён.
На думку міністра, складаная сітуацыя ўзнікла таму, што формула і методыка пераводу першасных балаў у тэставыя ўлічвае як колькасць удзельнікаў цэнтралізаванага экзамену, так і іх рэзультатыўнасць. "Рэпетыцыйны цэнтралізаваны экзамен праводзіўся па прадмеце на выбар. Такім чынам з 53 тыс. выпускнікоў рускую і беларускую мовы здавалі менш за 1 тыс. вучняў. Гэта значыць выбарка нерэпрэзентатыўная, адпаведна і вынікі выкарыстання адпаведнай шкалы для выбаркі 1 тыс. чалавек, якія прымалі ўдзел у рэпетыцыі ЦЭ па рускай і беларускай мовах, і цяпер, калі абсалютна ўсе выпускнікі (больш за 53 тыс. школьнікаў) прымалі ўдзел у іспыце, безумоўна, накладвае свой сур'ёзны адбітак з пункту гледжання пераводу", - сказаў на заканчэнне кіраўнік адукацыйнага ведамства.-0-
БЕЛТА - Навiны Беларусi